|
For informasjon eller timeavtale
Roy Hedgren
tlf: 993 53 064
E-post: roy@hedgren.no
For øyeblikket uten behandlingslokale
Muligens senere på Gran i Hadeland
|
|
Energi og healing
Energetiske begrensninger er ikke så lette å oppdage da de ikke synes for de aller fleste av oss. Likevel påvirker de oss følelsesmessig ved stadig å fore oss med følelser, meninger og holdninger samtidig som de tapper oss for energi.
De vanligste energetiske begrensninger er energibånd, knyttet til våre chakraer, som vi har dannet til våre foreldre, søsken, barn, partnere, lærere, elever, terapeuter, klienter eller andre vi har hatt en nær forbindelse med.
Vi kan også ha energibånd knyttet til baksiden av vårt hjertechakra. Disse er knyttet til «guder» vi har tilbedt i tidligere inkarnasjoner og lovet evig troskap. ( Se artikkel i Magasinet Harmoni nr. 1.2017)
Mange har også rester etter intense emosjonelle opplevelser ulike steder i kroppen. Vi er flere som av og til kan «se» på en klient f.eks. en kniv i ryggen, et spyd som går gjennom hele kroppen eller et tau rundt halsen. Dette er ofte steder hvor klienten har hatt mye vondt, og hvor behandling har hjulpet lite. Om dette er rester etter virkelige hendelser i en tidligere inkarnasjon eller det er symbolske bilder, spiller for meg liten rolle. Dersom kniven, spydet eller tauet fjernes med oppmerksomhet endres også umiddelbart smerten som har sittet i området. En gang medførte fjerning av en kniv mellom skulderbladene at årelang smerte plutselig forsvant samtidig som kroppen fikk anledning til å løsne en rekke andre gamle traumer. Hun lå syk i flere dager rett etterpå mens den ene kroppslige reaksjonen etter den andre spilte seg ut.
De fleste ser også ut til å mangle deler av sitt energifelt. Dette er deler av oss selv vi har mistet i tidligere inkarnasjoner og som vi ikke har fått med oss fullt og helt i vår nåværende inkarnasjon. De fleste fyller etter hvert opp disse tomme plassene med andre, fremmede, energibiter. (Se blogginnlegg 4.12.16)
Noen opplever også å ha avdøde mennesker i sin aura og som påvirker dem kontinuerlig. (Se blogginnlegg 29.11.16)
Noen opplever også å være invadert av fremmede entiteter. Disse kan medvirke til ulike sykdommer som allergier og infeksjonssykdommer. (Se blogginnlegg 1.12.16)
Reparere chakraene.
Chakraene forbinder alle lag i auraen og formidler energi mellom de ulike lagene.
I tillegg kan chakraene samle opp urenheter, noe som svekker deres evne til å formidle energi. Chakraene er velkjente i østlige tradisjoner og det er beskrevet mange måter hvor en kan rense og styrke dem.
Jeg foretrekker å se dem som konkrete fysiske bilder, noe som en kan behandle.
Jeg lærte for mange år siden på Silva Mind-kurs at om en hadde problemer med f.eks. hjertet, kunne en forestille seg en hjerteformet sjokoladeeske på hjertets plass. Så skulle en legge merke til sjokoladebitene i esken. Var det noen som manglet? Var det noen råtne biter? Vi skulle forestille oss at vi byttet ut sjokoladebitene til alle var friske og hele. Dette ville virke på det fysiske hjertet.
Tilsvarende kan vi se på chakraene i kroppen vår. Vi kan se dem som flere elektriske ledninger som overfører energi fra en dimensjon til en annen. Er noen ledninger røket, kan vi sette dem sammen igjen og isolere dem, akkurat som fysiske ledninger.
Vi kan også se hver av dem som en krystall. Er den skitten, kan den vaskes. Er krystallen sprukket eller i biter, må den først repareres som ledninger.
Som er virvel. Er den full av urenheter, kan disse hentes ut, kanskje med en hov.
Som en blomst. Trenger den vann eller noe annet for å vokse best mulig, hjelp den til det.
Å reparere chakraene har innvirkning på kranie-pulsen. Før: for langsom. Etter: Normalt rask og sterk.
Våre chakraer over og under oss.
Det finnes et chakra (eller en høyere dimensjon av rotchakraet) 3-4 meter under oss. Dette chakraet samler opp alt hva andre har brukt oss til. Er dette chakraet fullt eller delvis ødelagt, blir vi utmattet, uten energi og livslyst. Terapeuter er utsatt, de som ikke har evnen til å rense dette chakraet gir som regel opp etter 7-8 år.
Er vi blitt brukt som barn, ligger det ofte barneleker og kosedyr ved chakraet.
Har vi latt oss bruke av andre mennesker som voksen, kan vi finne all mulig søppel.
Vi kan forestille oss et stort rør som forsvinner uendelig langt nedover. Her kan vi kaste alt det energetiske avfallet. Jorda vil omdanne alt avfallet til nyttig energi for oss selv og andre.
|
|